רואים עולם ללא גלוטן – פריז

רואים עולם ללא גלוטן - פריז
הויטרינה של Helmut Newcake ז״ל, המאפים היו כל כך יפים שהחלטתי להשאיר את התמונה

פוסט שני בסדרה ״רואים עולם ללא גלוטן״, והפעם – פריז.

לאחרונה פירסמתי פוסט המלצות לפריז שעורר סקרנות רבה ותהודה ברשת. מיד עם פירסומו, שאלו אותי רבים מהעוקבים מדוע הוא אינו מכיל גם המלצות לאלה הנמנעים מגלוטן.
מפאת אורכו של הפוסט ההוא, ומפאת מספרם הרב של המקומות ללא גלוטן בפריז, החלטתי להקדיש פוסט ייעודי ונפרד לפריז ללא גלוטן.

** מומלץ לבדוק רלוונטיות של כל מקום ומקום לפני הגעה **
אמנם אני מנסה לעדכן מדי פעם את הפוסט, אבל במיוחד בימי (פוסט) קורונה, הרבה דברים משתנים ובקצב מהיר.

בונוס מיוחד לעוקבים של ״ניחוח לישה״ בעמוד הפייסבוק ובאינסטגרם – צרו איתי קשר בהודעה פרטית ואצרף אתכם כצופים למפה האישית שהכנתי על מקומות שווים בפריז, גם ללא גלוטן.

בחלקם של המקומות ביקרתי באופן אישי, טעמתי, התרשמתי וקניתי, ואני יכולה להעיד עליהם ממקור ראשון. על חלק רק אספתי מידע והמלצות, לצערי לא הצלחתי להגיע אליהם. אם זאת חשוב לי לכתוב עליהם, על מנת לתחזק רשימה שלמה ועדכנית, כך שמי שמתכנן טיול ללא גלוטן לפריז, יוכל להיעזר בה.

כמו תמיד, בפוסטים שלי המכילים המלצות למקומות ללא גלוטן, אני חייבת לציין שהמידע הוא המלצה בלבד, אנא מכם, בדקו בקפידה בעצמכם כל מקום אליו אתם נכנסים, שאלו את השאלות המתאימות, דברו עם השף והחליטו עבור עצמכם ומשפחתכם אם מתאים לכם לאכול שם. אני לא לוקחת שום אחריות לגבי מידת ההקפדה במקומות המצויינים בפוסט, והיכולת שלהם לספק מנות נקיות מגלוטן ובטוחות לחולי צליאק.

הטיפים שנתתי בפוסט ״רואים עולם ללא גלוטן – אמסטרדם״ לגבי ההכנות ותכנון הטיול, יום הטיסה וההתארגנות הראשונית, תקפים גם בנסיעה לפריז.

אנחנו התגוררנו בדירה, מה שהקל עלינו מאד. מיד עם הגעתנו בשעות הצהרים, יצאתי לקניות. מצאתי מכולת שכונתית נהדרת עם מגוון גדול של נקניקים ארוזים ללא גלוטן (לא לשומרי כשרות), מגוון רחב של מוצרי חלב ומדף די בסיסי של מוצרים ללא גלוטן. צמוד למכולת יש ירקנייה די גדולה עם פירות וירקות נהדרים ובסמוך גם בולנז׳רי ששירת נאמנה את אוכלי הגלוטן.
ביום הראשון עוד השתמשנו בפיתות שהבאנו מהארץ. למחרת כבר קנינו בגטים ובריושים טריים ונהדרים במעדנייה של Noglu. פרסנו והקפאנו אותם, והם שימשו אותנו לאורך כל השהייה בפריז.

לשמחתנו מתחת לדירה היה ביסטרו חמוד מאד, דיברנו עם המנהל שנראה אחד שמבין עניין, ובכל פעם שחזרנו הביתה רעבים, התיישבנו וקיבלנו מנה של סלמון או סטייק בלוויית צ׳יפס שהוכנו במיוחד עבורנו תוך הקפדה.

בכל הסופרים, גדולים כקטנים יש היצע משתנה של מוצרים ללא גלוטן. ישנם מותגים ידועים כמו שר ויש מותגים פרטיים של הרשתות ומותגים צרפתיים מקומיים. המינוח הצרפתי ל״ללא גלוטן״ הוא sans gluten. שווה להתנסות בכמה מוצרים, ומה שטעים אפשר אפילו להביא ארצה.

Yummy & Guiltfree – חנות וופל בלגי שכל כולה ללא גלוטן. יש מגוון מנות מלוחות ומתוקות, ממש ממש טעים וחביב, כחטיף מתוק או כארוחה קלילה בין לבין.

רואים עולם ללא גלוטן - פריז
Yammy & Guiltfree – תמונה מעמוד הפייסבוק של המסעדה


נמצאת ברובע המרה, מול בית הכלבו BHV בכתובת 3 Rue du Temple, 75004 Paris, France. 

Noglu
** עריכה **
מסעדה ומאפייה ללא גלוטן, עם מבחר מנות בהחלט מרשים. הם מגישים ארוחות בוקר וצהרים. יש בתפריט מנות ללא חלב ומנות טבעוניות.
הסניף הראשון של המסעדה בפסאג׳ נסגר, למסעדה 2 סניפים נוספים, אחד מהם בגדה השמאלית. יש להתעדכן באתר בשעות הפתיחה. נכון לכתיבת שורות אלו הסניפים פתוחים רצוף עד 18:00 או 19:00.
קנינו אצלם לחמים בתחילת הביקור בפאריז, אותם פרסנו והקפאנו. הם שימשו אותנו לכריכים ולאכילה לאורך כל ימי השהייה בפריז.


ה – Wish List שלי, לביקורים הבאים:

Copains – רשת של מאפיות עם לחמים, מאפים מתוקים ומלוחים שכל כולה ללא גלוטן. יש מאפי שמרים, עוגות, אקלרים, עוגיות, קישים, פיצות ועוד. בנוסף ל- 3 חנויות עצמאיות, יש חנות בקומת האוכל של Printemps ברחוב Haussmann, והתוצרת שלהם נמכרת במעדנייה אורגנית ברובע ה- 16. המקום נראה כמו גן עדן לצליאקים.

Chambelland –  מאפייה וקונדיטוריה, המקום האולטימטיבי לנמנעים מגלוטן. המאפייה ידועה במאפים השטוחים שלה, לחמי מחמצת ופוקאצ׳ות עם טופינגס מסוגים שונים, בהן גם מוגשים הכריכים המושקעים. במקום מוצעים גם טארטים ועוגות אישיים, בראוניז ועוגות ראווה.
100% ללא גלוטן.

Cococo – מסעדה יפנית 100% ללא גלוטן, ללא לקטוז וללא סוכר לבן. מומלצות במיוחד קופסאות הבנטו.

Onyriza – קונדיטוריה/בית קפה המגיש גם ארוחות קלות, כל כולו ללא גלוטן עם מבחר די גדול של מנות ללא לקטוז. העוגות נראות מדהימות והביקורות מהללות. בהחלט נראה שווה.

Biosphère Café – בית קפה אורגני ו – 100% ללא גלוטן המגיש ארוחות קלות, עוגות וקינוחים. קראתי המלצות על הבראנץ׳ בסוף שבוע.

Cafe Mareva – בית קפה עם ארוחות קלות המוגשות על וופל בלגי מלוח, כמו כן מוגשות מנות של וופל בלגי מתוק, שייקים ועוגות בייתיות. 100% ללא גלוטן.

Breizh Café – קרפרי המתמחה בקרפים בסגנון ברטון. המקום איננו 100% ללא גלוטן (לפי מה שהצלחתי להבין), אבל אפשר לאכול את הקרפים שעשויים מקמח כוסמת בביטחה.
בכל מקרה, ממליצה לבדוק את העניין הזה לעומק, ולא להסתמך על הכתוב כאן.

La Belle Vie Sans Gluten – מאפייה לממכר לחמים מסוגים שונים (בגטים, בריושים, לחמניות המבורגר ולחם מיוחד לסנדוויצ׳ים), עוגות בחושות, טארטים, בראוניז, עוגות גבינה ועוד.
קלמנטין אוליבה, האופה, בת למשפחה של שפים ידועים, רגישה לגלוטן בעצמה ופיתחה מתכונים מעולים ללא גלוטן. לפני פתיחת החנות לקהל הרחב, התמקדה במכירת מאפים ללא גלוטן למלונות ומסעדות.

Kapunka – רשת מסעדות תאילנדיות המונה שישה סניפים בפריז. מרבית הסניפים 100% ללא גלוטן, בסניפים ה״מעורבים״ התפריט מציין בפירוש שאיזה מנות יש גלוטן. יש גם סניף אחד שכולו טבעוני.

Rice Trotters – רשת של שלוש מסעדות בפריז. המנות מבוססות על אורז עם מנות בשר ואחרות משתנות מדי שבוע, מנות שמגיעות מרחבי העולם, על פי בחירתו של השף. לא הצלחתי למצוא באתר עצמו כל איזכור לכך שהמסעדות ללא גלוטן, אבל ראיתי איזכורים לכך במקומות אחרים, ולכן מומלץ מאד לבדוק בעצמכם את רמת הנקיון מגלוטן.

La Meringaie – חנות לפבלובות בלבד, על פי מה שקראתי, כל החנות ללא גלוטן, אם כי זה לא מצויין באופן מפורש באתר שלהם. הפאבלובות נראות שוות ביותר.

רואים עולם ללא גלוטן - פריז
La Meringaie – תמונה מעמוד הפייסבוק של החנות

Grom – רשת גלידריות עולמית, 100% ללא גלוטן, עם 6 חנויות בפריז.

Maison Plume – קונדיטוריה 100% ללא גלוטן וללא סוכר. העוגות נראות מושקעות ביותר, אך יש לקחת בחשבון שהן לא מכילות סוכר, אלא תחליפי סוכר (מעולה לסכרתיים).

מסעדות איטלקיות ללא גלוטן

Little Nonna – מסעדה איטלקית, 100% ללא גלוטן. פיצות, פסטות ניוקי וטירמיסו, הכל ללא גלוטן ונקי מזיהום משני.

Tasca (אין אתר אינטרנט) – מסעדה שממוקמת בקירבת מגדל אייפל, בכתובת: 46 Av. de Suffren, 75015 Paris, France. המסעדה 100% ללא גלוטן

Il Quadrifoglio – מסעדה שמוכרת גם פיצות ללא גלוטן. הביקורות משבחות את הפיצה, אבל מומלץ להדגיש שאתם סובלים מצליאק ושיקפידו על ההפרדה.

Mimi cave a manger Napolitain – מסעדת שף איטלקית יוקרתית עם מנות מוקפדות המבוססות על חומרי גלם משובחים המגיעים ישירות מאיטליה. 100% ללא גלוטן.

רואים עולם ללא גלוטן - פריז
מנה במסעדת מימי – תמונה מדף הפייסבוק של המסעדה

** עריכה ** המקום נסגר (ותודה לדביר בר מהבלוג Wheatout – עולם שלם ללא גלוטן שהעיר את תשומת ליבי).
Sitron
– קונדיטוריה שהוקמה בייעוצו של סבסטיאן לנגלה, אחד הקונדיטורים המוכשרים בעולם בכל הנוגע ל״ללא גלוטן״. טרם יצא לי לבקר בה, אולם יצא לי לטעום מאפים שלו, במקום אחר בשם Gate, שנסגר לצערי. פחזניית הוניל עם הבוטנים והשוקולד היתה מעולה ביותר, אחד המאפים ללא גלוטן ברמה הגבוהה ביותר שטעמתי. מהצצה חפוזה באתר של סיטרון, נראה שיש מבחר שווה ביותר של מאפים מתוקים ומלוחים. 100% ללא גלוטן.

** עריכה ** המקום נסגר
Helmut NewCake
– קונדיטוריה שכל כולה ללא גלוטן, ויטרינה מרשימה עם מיטב העוגות והמאפים – טארטים, אקלרים, פחזניות, עוגות ראווה ועוד. בצהרים גם מוגשות מנות קלות שמשתנות מדי יום כגון קישים וסנדוויצ׳ים. באופן אישי במנות שטעמתי הורגש טעם חזק של קמח תירס בבצק, אם כי כל שאר המרכיבים היו מצויינים. בסך הכל המקום הוא בהחלט גן עדן לצליאקים.
** עריכה ** בשורה משמחת נפתחו עוד 2 סניפים. להלן כל הכתובות:

  • 93 Rue du Bac
  • 28 Rue Vignon
  • 144 Rue Saint-Honoré

** עריכה ** המקום נסגר
Foucade
– קונדיטוריה 100% ללא גלוטן על יד כיכר מדליין. אמנם מדובר בקונדיטוריה, אך כל המאפים במקום מבוססים על חומרי גלם בריאים וטבעיים יחסית.

** עריכה ** המקום נסגר
Bears & Raccoons
– סנדוויצ׳ייה מאד מומלצת, ברובע ה- 11, קצת יותר מרוחקת מהמרכזים הפופולריים של פריז. חלק מהביקורות ממליצות לסוע לשם במיוחד. 100% ללא גלוטן.

חנויות ללא גלוטן

La Maison du Sans Gluten – חנות שכל כולה מוצרים ללא גלוטן. ** עריכה ** המקום נסגר

Eat Gluten Free – חנות שכולה מוצרים ללא גלוטן כולל אוכל מוכן. ניתן לרכוש במקום סלייסים של פיצה טרייה.

דיסנילנד

במסעדות השונות בדיסנילנד קיימות מנות קפואות ללא גלוטן (וללא אלרגנים בכלל כמדומני). מקבלים את המנה קפואה ומפשירים לבד במיקרוגל שנמצא במסעדה. לא בכל המסעדות קיים כל המבחר של המנות, ומה שקיים – סביר מינוס במראה ובטעם.
אם יש אפשרות להתארגן מראש ולהגיע מצויידים בסנדוויצ׳ים או אוכל מהבית – עדיף. אם אין ברירה, אפשר להסתדר בדוחק עם המנות המוצעות.

חשוב לציין שזו רשימה חלקית בלבד. יש עוד המון מקומות שמציעים מנות ללא גלוטן (גם ייעודיים וגם מסעדות רגילות שמגישות מנות ללא גלוטן). הכנסתי לרשימה את המקומות שנראו לי הכי שווים.
מוזמנים להציץ ברשימת המקורות שלי ולמצוא מקומות נוספים.

בהכנת פוסט זה נעזרתי בכמה וכמה מקורות, אלה העיקריים שבהם:

הבלוג המקסים Becky Excell , בעלת הבלוג גם הכינה סרטון מעולה ביוטיוב, שווה לצפות בו ולהתרשם.

David Lebovitz הינו אחד הבלוגרים הפופולריים בנושא פריז. מאד אוהבת לקרוא אותו באופן כללי.  יש לו פוסט מצויין בנושא ללא גלוטן.

The Gluten-Free Guide to Paris – פוסט מקיף וממצה.

Gluten Free in Paris – אתר מעולה עם מפה אינטראקטיבית בה מצויינים כל המקומות ללא גלוטן בפריז, מחולקים על פי קטגוריות.

Wheatless Wanderlust – בלוג של בחור צליאקי שמסתובב בעולם ומסקר מקומות ללא גלוטן.

שתיהיה לכם נסיעה טובה וטעימה.

אשמח לקבל הערות, מידע עדכני ותמונות ממקומות בהם אכלתם, תוכלו למצוא אותי בדף הפייסבוק של ניחוח לישהחשבון האינסטגרם ובקבוצת הפייסבוק שלי – ״טעים״.

5 thoughts on “רואים עולם ללא גלוטן – פריז

Add yours

  1. שלום וברכה,
    האם אפשר לפרסם מכונות בפריז שכשרות למהדרין ללא גוון.
    תודה רבה מראש,
    ברוך

השאר תגובה

Powered by WordPress.com.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר ניחוח לישה

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא