מרמלדת רימון

מרמלדת רימון

עכשיו הזמן ועכשיו העונה, נצלו את שפע הפרי והכינו מרמלדת רימון.
אני מאד מאד אוהבת מרמלדות, לדעתי זו אחת הדרכים היותר שוות לשמר פירות ולהדגיש את תמצית הטעם שלהם בצורה מדוייקת ואלגנטית.
לאורך השנים פירסמתי פה מתכוני מרמלדות מהמון סוגי פירות, חלקם ממש לא ב״מיין סטרים״ כמו תות עץ וליצ׳י, חלקם שנויים במחלוקת כמו הגויאבה בשני צבעים וחלקם פירות אהובים ופופולריים כמו המנגו-ליים, הדובדבן והמנדרינה.
זה היה רק עניין של זמן עד שאכין מרמלדה מרימון, אחד הפירות האהובים עלי – עז צבע, בריא להפליא, יפהפה ובעל מבנה מרתק ומאתגר שאני מאד אוהבת לקלף, אם אפשר בלי ״לפצוע״ אף גרגר.

את המרמלדה עצמה הכי פשוט ונח להכין ממיץ רימונים סחוט מפרי טרי. חשוב להשתמש במיץ שלא הוספו לו שום תוספות מלאכותיות. כמובן שהכי מומלץ לסחוט לבד בבית, אבל ניתן גם לקנות מיצים סחוטים טבעיים לחלוטין.
אני קונה את מיץ הרימונים שלי אצל בעלת מטע רימונים שסוחטת אותם ביום הקטיף ומקפיאה את המיץ באופן מיידי.

למרמלדה המתקבלת אין טעם מובהק של רימון, כי כשחושבים על זה, לרימון בעצם אין טעם מובהק. צבעה של המרמלדה אדום עז, יש בה איזון מושלם בין מתיקות לחמיצות וילדים פשוט עפים עליה.

ללא גלוטן – המרמלדה אינה מכילה גלוטן במקור, יש להקפיד שכל חומרי הגלם נקיים לחלוטין מגלוטן. ככל הידוע לי, פיקטין צהוב של חברת סוסה (באריזה המקורית) וסירופ תירס בהיר של חברת קארו הם ללא גלוטן.

כמו בכל תהליך של הכנת ממתקים, המתכון דורש שימוש במד חום לבישול.
אפשר לגשת לעבודה.

המצרכים:

הכמות מספיקה לתבנית ח״פ גדולה. ניתן לחלק את הכמויות בחצי ואז הכמות תספיק לתבנית ח״פ בינונית

  • 950 מ״ל מיץ רימונים טבעי לחלוטין
  • 50 מ״ל מיץ לימון
  • זסט מליים בינוניים או מחצי לימון וחצי ליים
  • 850 גר׳ סוכר (כמות I)
  • 36 גר׳ פקטין צהוב (שמצויין עליו צהוב במפורש, כזה המיועד למרמלדה. אין קשר לצבע האבקה, כל סוגי הפיקטין עשויים מאבקה צהובה. ניתן להשיג בחנויות המתמחות.)
  • 150 גר׳ סוכר (כמות II)
  • 170 גר׳ גלוקוז או סירופ תירס בהיר
  • 8 גר׳ חומצה סיטרית (המורכבת מ- 4 גר׳ מים ו- 4 גר׳ מלח לימון, הוראות להכנת התמיסה ב״אופן ההכנה״)
  • 2 כוסות סוכר לציפוי
  • אופציונלי – 1/4 כפית מלח לימון לערבוב בסוכר הציפוי, מוסיף ״גרגרים של חמיצות״ נעימה ומפתיעה בפה
הכנת מרמלדת רימון
הכנת מרמלדת רימון

אופן ההכנה:

יש להכין את כל החומרים שקולים ומדודים ואת כל הכלים (מטרפה, מד חום, צלחת להנחת כלי עבודה מלוכלכים, תבנית ליציקת המרמלדה) בהישג יד, בקרבת הכיריים, על מנת שבזמן ההכנה לא נצטרך לעזוב את הסיר ולו לרגע אחד ללא טריפה והשגחה.

מתחילים בהכנת חומצה סיטרית – בקערה קטנה מערבבים את מלח הלימון עם המים הרותחים. מערבבים היטב עד להמסה מלאה של מלח הלימון.

בסיר בינוני בעל תחתית כבדה, שוקלים ישירות את הגלוקוזה.
מוסיפים 850 גר׳ סוכר (כמות I) ואת מיץ הרימונים, מיץ הלימון והזסט.
בקערה נפרדת מערבבים היטב את הפיקטין והסוכר שנותר – 150 גר׳ (כמות II).
מניחים את החומצה הסיטרית, תערובת הסוכר-פיקטין והתבנית הח״פ על יד הכיריים, במקום שניתן יהיה לצקת את המרמלדה הרותחת יחסית במהירות.
מתחילים לבשל את תכולת הסיר על אש נמוכה תוך טריפה מתמדת, מוודאים שכל הסוכר נמס ושהפרי לא נחרך בתחתית הסיר. הטריפה צריכה להיות איטית ורגועה, יש להמנע מהכנסת אויר לתערובת.
כשהטמפרטורה מגיעה ל- 50 מעלות, מוסיפים את תערובת הפיקטין והסוכר בכמה פעמים ומערבבים היטב למניעת היווצרות גושים. בכל פעם שאני מוסיפה את תערובת הפיקטין והסוכר, אני מרימה את המטרפה באויר, על מנת שלא יצטברו עליה גושי פיקטין.
ממשיכים לבשל ולטרוף עד לטמפרטורה של 106 מעלות בדיוק. סבלנות, לוקח לא מעט זמן להגיע לטמפ׳ הזו. בשלב הזה אני תמיד בטוחה שהתקלקל לי המדחום, ולכן אני תמיד משתמשת בשני מדחומים – גם חגורה וגם שלייקס. ממשיכים לטרוף במשך כל הזמן הזה את המרמלדה הרותחת בסיר. מכבים את האש, טורפים לתוך התערובת את החומצה הסיטרית, שתפקידה לעצור את הבישול ולגרום לשקיפות, ויוצקים לתוך התבנית.
משאירים את המרמלדה להתקרר ולהתייצב בתבנית כשמונה שעות ולא יותר מיממה.
מפזרים סוכר על פני המרמלדה. גוזרים את שולי התבנית הח״פ קרוב ככל הניתן לגובה המרמלדה, על מנת להקל על ההיפוך. הופכים על קרש חיתוך וחותכים לקוביות בגודל הרצוי. אני משתמשת בסרגל ובסכין זיגזג.
שמים את הסוכר המיועד לציפוי (בתוספת מלח הלימון אם בוחרים באופציה) בתבנית בעלת שוליים גבוהות ומצפים את קוביות המרמלדה.
מייבשים את המרמלדה על רשת 12-24 שעות באויר הפתוח.
שומרים בקופסה אטומה במקרר, המוצר יכול להשמר ללא שום בעייה עד חודש במצב הזה.

רוצים להשוויץ במתכוני הרימונים שהכנתם? צלמו והעלו לדף הפייסבוק של ניחוח לישה או לקבוצה שלי – ״טעים״. מוזמנים גם לתייג את חשבון האינסטגרם שלי, במידה ותעלו סטורי עם תיוג של ניחוח לישה, מבטיחה לתייג בחזרה.
רוצים לשמור על קשר, להשאר מעודכנים ולקבל ישירות למייל כל מתכון חדש שמתפרסם?
הרשמו לקבלת עידכונים בתיבת ההרשמה מצד שמאל או בתחתית העמוד.

מרמלדת רימון
מרמלדת רימון

2 thoughts on “מרמלדת רימון

Add yours

    1. אני עובדת כבר שנים עם משקל של רוסו פרו (משקל עם דיוק של 0.1 גרם) שנקנה ב״לאופה״ חדרה. לאחרונה רכשתי משקל זהה שנמכר תחת המותג "smart easy tools״ בסער מוצרי אפייה. משקל מקסימלי עד 2 ק״ג. מאד מרוצה, אבל כל משקל דיגיטלי יעשה את העבודה.

השאר תגובה

Powered by WordPress.com.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר ניחוח לישה

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא