מותק, בפריז כבר היית? – חלק א'

ויטרינה אקראית בפריז
ויטרינה אקראית בפריז

אני הייתי.

 לאחרונה חזרתי מביקור קצרצר בפריז, שעיקרו היה ביקור בתערוכת Europain.
לפני הנסיעה עשיתי עבודת מחקר רצינית, והכנתי לעצמי רשימת מקומות שבהם ארצה לבקר, מנות שאותן ארצה לטעום, מוצרים שארצה לרכוש ועוד.

חקרתי, קראתי, בדקתי והכנתי את רשימת המקומות האולטימטיבית, לטעמי כמובן.

שמחה לשתף אתכם, ממליצה לקרוא עד סוף הפוסט – יש שי ממש (אבל ממש) שווה לעוקבים של הפוסט ולאלה שירשמו כעוקבים!

פעם היו קוראים לזה "גזור ושמור", היום מספיק לשים את הפוסט ברשימת המועדפים.

ויטרינה
ויטרינה

קונדיטוריות וכל מה שמתוק

  •  Blé Sucré
    קונדיטוריה שהתאהבתי בה מרחוק, רק על סמך צפייה בסרטון יוטיוב הזה. רק אחרי ההתאהבות, התברר לי שפאבריס לה בורדה, הבעלים והשף קונדיטור של המקום זכה בפרסים על עוגיות המדלן הענקיות שהוא מכין. כמו כן הבנתי שהקרואסונים והבגטים הנמכרים במקום, הם מהטובים שניתן למצוא בפריז כולה. לצערי טרם ביקרתי במקום בעצמי, אך סימנתי אותו לביקור הבא

  • L'eclair de Genie
    רשת חנויות האקלרים של כריסטוף אדם הכוללת כבר כ- 6 נקודות מכירה בפריז ועוד כמה ביפן ובהונג קונג. מדובר ברשת שמתמחה באקלרים, אם כי ניתן למצוא בה גם מוצרים נוספים כגון ממרחים, קרמל שנמכר בשפופרות, טבלאות ובונבוני שוקולד, ועכשיו לקראת חג הפסחא ביצים וברווזים מקושטים משוקולד (איך לא). אחד המקומות נקרא La Fabrique (המפעל), הוא ממוקם ברחוב נוטרה דאם 32 וניתן לקיים בו סיורים מאורגנים במקום בו מייצרים את המאפים. לפי מה שקראתי באתר הזה, המחיר לא זול, 62 אירו למבוגר, 42 אירו לצעירים עד גיל 25 ולילדים עד גיל 11 הכניסה בחינם. לא אימתתי את המידע, אבל אם זה מעניין אתכם, בהחלט שווה לבדוק.

    לגבי הרשת עצמה, זה לא סוד שאני מעריצה גדולה של כריסטוף אדם, מגה תותח בתחום הקונדיטוריה. למדתי אצלו כשביקר בארץ, וגם פגשתי אותו בתערוכה בפריז לפני כחודש. לא ביקרתי בחנויות, אבל הבנתי שחובה להכנס, ולו רק כדי להתרשם מהויטרינה המרהיבה (אדם היה הראשון, כמדומני, ואם לא הראשון, בין הראשונים, שהציג את הציפויים הזוהרים, ואת התמונות המודפסות על האקלרים. היום כבר כולם עושים זאת). במהלך השנה מייצרים מאות סוגים של אקלרים, מספרם כל כך גבוה, שלכל טעם יש מספר, וכל הזמן ממציאים עוד ועוד טעמים.
    כפי שכתבתי ברשמיי מהתערוכה, מאד התאכזבתי לגלות שהכל (כולל הקרמים, הגלאסאז'ים וכו') מיוצר על ידי מכונות, אבל הטעם בהחלט משובח. טעמתי אקלייר פסיפלורה ושוקולד חלב, ואקלייר קרמל מלוח, שהיו ממש טעימים. אם יוצא לכם להגיע בתקופת הקיץ, בהחלט שווה לנסות את אקלייר הגלידה שלא טעמתי, אבל ראיתי איך מכינים אותו והתלהבתי.
    את רשימת החנויות וכתובותיהם ניתן לראות באתר.

  • Christophe Michalak
    כוכב נוסף בשמי הקולינריה הצרפתית, משתתף בתוכניות טלויזה, השף קונדיטור של מלון פלזה אטנה, בעל בית ספר ולאחרונה אף פתח חנות במארה.
    גם אצלו למדתי, ואפילו הקדשתי לו פוסט בבלוג שלי (לא להאמין שזה היה הפוסט השני שנכתב בבלוג).
    מאד מאד רציתי להרשם לסדנה בבית הספר של מישלאק ולצערי לא הסתייע. על הסדנאות שהוא מעביר, אין בכלל מה לדבר. ברגע שמפורסם הלו"ז הסדנה מתמלאת מייד. חברה שלי השתתפה בסדנה שהועברה על ידי אחד המורים בבית הספר, ומאד מאד נהנתה.
    המחירים: 140 אירו לסדנה "מן המניין", 300 אירו לסדנה המועברת על ידי מישלאק עצמו. משך הסדנה כ- 3 שעות.
    כמובן שחייבים לבקר באחת מנקודות המכירה.
  • La Patisserie de Reves
    כשמה כן היא, קונדיטוריה מהחלומות. הקונדיטוריה שייכת לאחד מגדולי הקונדיטורים בפריז, פיליפ קונצ'נטיני. ישנם כמה מיקומים בפריז ופשוט חובה לבקר באחד מהם. העיצוב והמוצרים, פשוט עולים על כל מה שניתן ים לחלום עליו. אני טעמתי אקלייר קפה המגולגל בדף שוקולד חלב. מדהים! גם קרואסון השקדים ופרופיטרול הפיסטוק שטעמתי היו חלומיים.
  • De Gateaux et du pain, Claire Damon
    האשה הקונדיטורית המפורסמת ביותר בפריז. ידועה בשילובי הטעמים המדהימים שלה. לצערי טרם הגעתי לחנות שלה.
  • Jacques Genin
    כל מה שהיה לי לספר על האדם והמקום, כתבתי בפוסט הזה. בוודאות זה המקום הראשון שאגיע אליו בביקורי הבא בפריז.
  • A L'ETOILE D'OR
    חנות הממתקים המפורסמת של "בעלת הצמות", שחנותה נשרפה כליל והיא לא ויתרה ולמרות גילה המפולג המתקרב ל- 80, פתחה אותה שוב לאחרונה.
    לא הצלחתי למצוא אתר אינטרנט לחנות, אז צירפתי את הדף מטריפ אדוויזור.
  • CARL MARLETTI
    קונדיטור מוביל בסצינת הקונדיטוריות הפריזאית התוססת והמתחדשת. מרלטי עתיד להנחות סדנה בדנון, בית הספר למקצועות הקולינריה בחודש אפריל הקרוב.
    מרלטי ידוע בקינוח הלילי ואלי שלו, עוגת סנט הונורה בניחוח סיגליות, אותו פיתח כהוקרה לאישתו שוזרת הפרחים. לאחרונה השתתפתי באתגר שיחזור הלילי ואלי אותו פירסמה שרון היינריך, ידידה קרובה של מרלטי.
    כמובן שזה גם מה שאני ממליצה לכם לטעום אצלו, למרות שלא ביקרתי בחנותו עדיין.
  • Pierre Herme
    אין הרבה מה להוסיף על השם, אולי גדול השף קונדיטורים של פריז. חשוב לציין שבמרבית החנויות של הרמה הפזורות ברחבי העיר מוכרים שוקולדים, מקרונים, ממרחים וכו'. בחנות שברחוב בונאפרט נמכרים המאפים המדהימים שלו. הידועים שבהם – Deux mille feuilles, (אלפיים עלים). כשאגיע לשם בקרוב, בטוח אטעם מוצר אחד לפחות מכל אחת מהקולקציות שלו – האיספהאן (בטעמי ליצ'י, פטל ומי ורדים), הקפה והלימון.

  • Angelina
    מוסד פריזאי וותיק ומכובד עם מספר נקודות מכירה ברחבי העיר. השוקולה שו הכי שווה בפריז, תעשו לעצמכם טובה ואל תוותרו עליו.

    שוקולה שו באנג'לינה
    שוקולה שו באנג'לינה
  • Fauchon
    עוד מוסד פריזאי ותיק ומכובד, עליו כתבתי בהרחבה בשני פוסטים, כאן, וכאן. ממליצה מאד לבקר במוסד הזה בכיכר מדליין, ולא, בבקשה אל תגידו שיש פושון בתל אביב, אז אפשר לוותר. זה ממש לא אותו הדבר.
  • MORI YOSHIDA
    הוא כנראה הקונדיטור היפני המפורסם והחדשני ביותר בפריז. הבנתי ששווה מאד לבקר בחנות שלו, ואעשה מאמץ להגיע אליה בביקור הבא.
  • LA MANUFACTURE DE CHOCOLAT ALAIN DUCASSE
    מפעל השוקולד של אלן דוקאס. הבנתי שכל חובב שוקולד חייב לבקר שם.
  • Patrick Roger
    אומן שוקולד יוצא דופן, ששום רשימת המלצות לפריז לא תיהיה שלמה בלעדיו. לאחרונה נשרף המפעל שלו עד היסוד, אבל הבנתי שהמקום השתקם וחזר לעבודה.

בזאת אני סוגרת את רשימת המקומות המתוקים המומלצים בפריז, למרות שיש עוד המון מעולים, מעניינים, חדשניים ויפהפיים.
חלקם נמצאים על מפת פריז ה"אישית" שלי, עליה נעצתי עשרות נקודות עניין מומלצות, כולן מתחום הקולינריה והקונדיטוריה.
רוצים לקבל גישה למפה המופלאה הזו, בה הושקעו שעות רבות של עבודה?
קיראו את הפוסט עד הסוף.

קונדיטוריות ללא גלוטן

Helmut Newcake הכל ללא גלוטן
Helmut Newcake הכל ללא גלוטן
  • Helmut NewCake – כבר לפני כשנתיים, כשהתוודאתי את מחלת הצליאק, מישהי כתבה על המקום הזה בפייסבוק. מאז המלצתי עליו להמון אנשים (וגם ביקשתי משרון היינריך שתסקר אותו בפוסט). ידעתי שכאשר אני מגיעה לפריז, אני חייבת, חייבת חייבת להגיע כדי להתרשם בעצמי. ואכן, עשיתי מאמץ ובזמן המצומצם שעמד לרשותי, הגעתי.
    המקום מאד קטן, אך הויטרינה עמוסה בכל טוב. מי שלא יודע שמדובר בקונדיטוריה ללא גלוטן, לא יבחין בהבדל. טעמתי טארטלט פסיפלורה. הבצק היה במרקם מושלם (אם כי ניכר שנעשה שימוש יתר בקמח תירס, דבר שפגם מעט בטעם), המילוי היה טעים מאד, אם כי קצת מתוק.
    אני בטוחה שכל מי שנמנע מגלוטן יחגוג במקום, ולא יידע את נפשו מהמגוון, ממראה ואיכות המאפים (יחסית למצאי פה בארץ), וכמובן מהעובדה שמותר מהכל!!!
    ראיתי בחנות גם מדפים עם מספר מוצרים ללא גלוטן למכירה.
    ביקשתי רשות לצלם את הויטרינה (דבר שאיננו מקובל במרבית המקומות), והמוכר ששם לב להתרגשות שלי הסכים באופן יוצא דופן.
  • GATE  – לפי האתר, ולפי התמונה של טל שפיגל, המקום נראה שווה ביותר, מכיוון שלא הספקתי, אין לי המלצה לעוגה או מאפה ספציפיים.

חנויות מזון שוות

  • LA GRANDE EPICERIE – כל מה שאכתוב על המקום הזה, לא יתאר נכונה את מה שהולך שם. מומלץ פשוט להגיע, אין כמו מראה עיניים. המקום לא זול (בלשון המעטה), אבל בהחלט שווה להקצות תקציב לביזבוזים.
  • GALERIES LAFAYETTE GOURMET – קומת האוכל של גלרי לפייט, מהמם. ניתן לרכוש שם כל מה שעולה בדימיונכם ועוד המון המון דברים שהם מעבר לכל דימיון. בהחלט שווה ביקור.

חנויות ציוד וחומרי גלם

לפני שאציג את הרשימה, אקדים ואומר שכל חנויות הציוד וחומרי הגלם נמצאות על אותו רחוב במרחק של דקות זו מזו.
החנויות הומות אדם ועמוסות באלפי פרטי ציוד, קל מאד ללכת בהן לאיבוד, ולכן, אני ממליצה בחום, להכין מראש רשימה של מה שאתם מחפשים, ולעבוד לפי הרשימה. כמובן שאפשר גם להתפרע, לשוטט ולהסחף, אבל זה בנוסף למיקוד הנדרש, אם מתכננים להצטייד כהלכה בפריז.
המלצה נוספת – את כל הנוזלים והאבקות (שסביר להניח שלא יתנו לכם להעלות למטוס איתכם, מטעמי ביטחון, ותצטרכו לשלוח עם המזוודה) כדאי לארוז ולעטוף היטב. אני קניתי גליל של ניילון נצמד ועטפתי ללא הכרה. אחרי עיטוף אינדיווידואלי בניילון הנצמד, הכנסתי גם לשתי שקיות שקשרתי היטב. תאמינו לי, לא כיף להגיע לארץ ולגלות שתמצית הפיסטוק (או הסיגליות) שקניתם התפוצצה במזוודה …

  • Mora – חנות מדהימה של כלים וציוד. אם פונים ימינה מייד בכניסה, ישנה מחלקה שלמה ומרשימה של חומרי גלם (שקשה לפספס אם לא יודעים עליה).
  • DECO' RELIEF – כתבתי בהרחבה על החנות שנפתחה בתערוכת יורופיין, רק אוסיף שזו תחנת חובה לכל קונדיטור באשר הוא.
  • La Bovida – חנות מהממת הפרוסה על 2 קומות. בקומת הכניסה אפשר למצוא בעיקר ציוד, בקומה העליונה חומרי גלם.
  • G. Detou – כשמו כן הוא. המשמעות של ז'ה די טו בצרפתית היא "יש לי הכל". חנות מהממת של חומרי גלם, עמוסה וצפופה, ממש לא מודרנית אבל מלאה באוצרות קולינריים. בדלת ליד מוכרים דליקטסים בקירור ובחנות הראשית כל חומר גלם שאפשר להעלות על הדעת ואף יותר. הכי מגניב, ממש כמו פעם, אחרי שאוספים את כל מה שרוצים, מקבלים פתק כתוב ביד מהמוכר, משלמים לקופאית שיושבת בקופה כמו בבנק של שנות השישים, ובאים לאסוף את הסחורה לאחר הוכחת התשלום. אם בעל הבית מבין שאתם מישראל, מייד הוא שואל אם אתם מכירים את רביבה (הכוונה כמובן לרביבה אפל, מרביבה וסיליה), לקוחה ותיקה ונאמנה שלו.
  • A.Simon – שתי חנויות צמודות זו לזו עם כלים וציוד. המבחר פשוט אין סופי.
  • Librairie Gourmande – החנות המפורסמת לספרי בישול (נמצאת אף היא במרחק הליכה מכל החנויות הנזכרות פה). אין ספר בישול או קונדיטוריה שיצא לאור בצרפת שלא תמצאו פה. ניתן למצוא גם ספרים באנגלית. כתבתי על הדוכן שלהם בתערוכת יורופיין, כך שתוכלו להתרשם מה ניתן למצוא בחנות.
  • Bragard – ה"ג'ורגיו ארמאני" של הביגוד המקצועי בכלל ומקטרוני השף בפרט. החנות נמצאת בחלק אחר של העיר, אבל שווה להגיע אליה במיוחד אם מחפשים ביגוד מקצועי איכותי. ראיתי דוכן שלהם בתערוכה ומייד רצתי להצטייד במקטורן שף שיקי ואיכותי. המחיר, כמתבקש, לא זול בכלל, הדגמים הזולים נמכרים בסביבות 50-60 אירו, וישנם דגמים גם ב- 120 אירו ויותר. האיכות והמראה – בהתאם. כשהמוכר בחנות שמע שאנחנו מישראל, הוא מייד סיפר שהוא מספק את כל הביגוד המקצועי למסעדה הישראלית במארה (הבנו שמדובר ב"מזנון" של אייל שני).

חומרי גלם וציוד מומלצים לרכישה

  • תמציות טעם
  • צבעי מאכל במצבי צבירה שונים לקרמים, שוקולדים, בצק סוכר וכו'
  • אבקות להכנת ממתקים ועוד – פיקטין צהוב, פיקטין NH, חומצה סיטרית, מיקריו לטמפרור שוקולד, קסאנטן גאם, דפי עמילן לציפוי נוגט וכו'
  • תבלינים – מקלות וניל טחונים, משחת וניל, פולי טונקה
  • פירות מיובשים בהקפאה ומסוכרים (לא לשכוח עלי כותרת של סיגליות מסוכרות)
  • סוכריות וקישוטים  – ולא לשכוח סוכריות קרמל מעולות בשם קראמבר
  • סוגים שונים של ספריי לריסוס צבע, ייבוש וכו'
  • רינגים מחוררים של חברת פאבוני
  • סילפאן (המשטח השחור המחורר) חלק ושקעים
  • יש הממליצים לרכוש את התבניות החדשות והסופר טרנדיות של סילקומארט, אני לא חושבת שההבדל במחיר כ"כ משמעותי שמצדיק "סחיבה" מפריז
  • בצק "סוכר" שוקולד של דקו רליף
  • סילפטים עם סימונים למקרונים ובכלל סילפטים מסומנים לכל מטרה

"שי" שווה לכל עוקבי "ניחוח לישה"

כפי שכבר ציינתי, הכנתי מפה אישית בגוגל שכוללת את כל המקומות המצויינים פה בפוסט ועוד הרבה יותר.
על מנת לקבל גישה לצפייה במפה אתם צריכים להיות עוקבים של הבלוג (אף פעם לא מאוחר להרשם), ובעלי חשבון בגוגל (כלומר בעלי תיבת דואר בג'ימייל, לכל הפחות. גם לפתוח כזו ממש לא סיפור גדול).
מי שמעוניין בגישה למפה מתבקש לכתוב לי בפרטי למייל dorit.rosen1@gmail.com, או לשלוח לי הודעה פרטית דרך הדף "מי אני" פה בבלוג, או הודעה בפייסבוק, ואצרף אתכם.

תודות

לצורך הכנת הרשימה נעזרתי ב:

בלוג הנפלא של שרון היינריך בו ניתן למצוא המון קישורים לאתרים שווים לפריז, וכמובן פוסטים מהממים ועדכניים על כל מה שקורה בסצינת הקונדיטוריה הלוהטת בפריז.Paris Chez Sharon

חשבון האינסטגרם ההורס והפופולרי של טל שפיגל, "האיש והנעליים", בו ניתן לראות תמונות מרהיבות של כל הקינוחים המומלצים וכן הפנייה לאתר האינטרנט של המקום בו נקנו. Deserted in Paris

ובהמלצות של חבריי הטובים – הממתקאית רונית צין קרסנטי, הקונדיטור שמעון בן גל ואחרון חביב, הקולגה שלי, בעל הבלוג המשובח בייקרי 365 והקונדיטור החובב (אבל הסופר מקצוען) דרור כהן.

להתראות בפרק ב' עם עוד המון מקומות שווים…

השאר תגובה

Powered by WordPress.com.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר ניחוח לישה

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא