הגידו כן ל- Europain, חלק ב'

לפני קצת יותר משבוע פירסמתי את חלק א' של חוויותיי מEuropain.
קבלו בהמשך ישיר את חלק ב' ואחרון (רק מפאת קוצר היריעה).

תחרויות

כפי שציינתי, במהלך התערוכה התקיימו בו זמנית 3 תחרויות – תחרות אמנות הסוכר, אליפות העולם באפיית לחם ותחרות של בתי הספר לקונדיטוריה. התחרויות נערכות בשלושה מתחמים שונים הבנויים כל אחד משורה של מטבחים, שולחן ארוך לשיפוט וטריבונות לצפייה של הקהל הרחב. מאד מרשים ומאד מסודר. התחרויות מצולמות ומונחות (מלשון הנחייה)  בזמן השיפוט, והסרטים מוקרנים מעל מסכי ענק. בכל יום משתתפות משלחות ממדינות אחרות בתחרות.
הנה כמה דוגמאות לתוצרי התחרויות:

אליפות העולם בלחם

 

פיסול בסוכר

השופטים

שולחן השיפוט הבלתי נגמר
שולחן השיפוט הבלתי נגמר

אריזות ותצוגה

תחום האריזה הינו אחד התחומים המרהיבים, המלהיבים והבולטים בתערוכה. הביתנים מעוצבים בצורה מושלמת והחדשנות ניכרת בכל מוצר ומוצר, שהרי נאמר – קודם הסתכל בקנקן, ורק אח"כ במה שיש בתוכו.

תחום התצוגה חזק מאד גם הוא – ויטרינות, דלפקים, מעמדים ועוד. מאד מצאה חן בעיני החברה שהציגה בין היתר את ויטרינת המקרונים הזו. לחברה, אגב, דוכני תצוגה ניידים מעלפים ביופיים, עם בקרת טמפרטורה ולחות מתכווננים, על פי סוג המוצרים המוצגים. פתרון מעולה לאלה מביניכם שמציגים בירידים, שווקים וכו'.

מעמד תצוגה למקרונים
מעמד תצוגה למקרונים

הדגמות

חלקן של ההדגמות מאורגנות כחלק מהתערוכה ומופיעות בתוכנייה שלה, חלק אחר מתבצע "באופן פרטי" בדוכנים של המציגים השונים. את ההדגמות הללו מגלים בד"כ בזמן השיטוט בתערוכה. אני מאמינה שלקוחות שהחברות אצלן מתקיימות הדגמות רוצות ביקרן, מקבלים הזמנות מראש ל"אירועים הפרטיים" הללו, שפתוחים בחלקם לקהל הרחב.

התמזל מזלי וצפיתי בשתי הדגמות מבית היוצר של L'eclair de Genie, רשת חנויות האקלרים של כריסטוף אדם. ההדגמות התבצעו בדוכן של חברת BRAVO, יצרנית מכונות לתעשיית המזון.
האמת, די התאכזבתי לגלות שכל הקרמים, גלזורות, גלידות וכו', מיוצרים על ידי מכונות, וזה עוד לפני שדיברנו על זילוף האקלרים.
מה שכן, המוצר הסופי מעולה!

הסגן של אדם, מנהל האופרציה, הדגים הכנת 2 אקלרים – פסיפלורה בעיטור שוקולד חלב, וקרמל בעיטור אגוזי לוז מקורמלים ומצופים שוקולד חלב.

האקלרים של אדאם

הסגנית של אדם, מנהלת פיתוח המוצרים, הדגימה כיצד הם מכינים את אקלייר הגלידה שלהם, מגניב ויצירתי להפליא.

אקלייר גלידה
אקלייר גלידה

קניות בתערוכה

אני נתקלתי בשלושה מתחמי קניות:

  • חנות של חברת Deco Relief: מתחם גדול ומרשים שכולל מספר גדול ומכובד ביותר של פריטים למכירה – שלל תבניות ומשטחי סיליקון, רינגים, ציוד רב לטיפול בבצק סוכר (כשאחד הלהיטים בתחום, לא רק בדקו רליף, אלא בתערוכה כולה, הינו הכנת תחרות ומלמלות עדינות מזיגוג לבן נוזלי שנוצק לתבניות סיליקון מיוחדות), חומרי גלם מכל הסוגים – צבעי מאכל באבקות ובנוזלים, תרסיסים שונים ומשונים לייבוש, הרטבה, ריסוס צבע ועוד, תמציות טעם במגוון שעולה על כל דמיון, בצקי סוכר ובצקי שוקולד, דפי טרנספר ועוד ועוד. המחירים זהים למחירים של החנות בעיר, אולם בתצוגה הם מסומנים ללא המע"מ ובקופה הוא נוסף.
    החנות צמודה למתחם תצוגה גדול ומכובד אף הוא, בו עובדים ללא הפסקה בו זמנית ארבעה אמני פיסול בשוקולד ובסוכר, ומייצרים ללא הרף פסלים מדהימים לעיני המבקרים בתערוכה.
  • חנות של חברת Silikomart בה נמכרות כל תבניות הסיליקון של החברה, כולל הליינים היחסית חדשים והמאד טרנדיים. המחירים זהים למחירים של התבניות ב"חנויות המתחמחות" בעיר עצמה.
    המחירים של התבניות מעט יותר זולים מהארץ, אבל לא זולים בצורה משמעותית (ההפרש יכול להגיע לסדר גודל של 10-20 ש"ח לתבניות היחסית זולות שעולות בפריז 17-19 אירו ובאתרי האינטרנט הזולים בארץ כ- 90-100 ש"ח).
  • ה- ספרייה המפורסמת של ספרי הבישול מרחוב מונמרטרה, הלוא היא ה- Librairie Gourmande, פתחה דוכן מכובד ומרשים בתערוכה, בו ניתן היה לרכוש את הספרים המדהימים של מיטב הקונדיטורים והאופים, בעיקר בצרפתית אבל גם באנגלית. בלטו במיוחד כריסטוף אדם וכריסטוף מישלאק , כל אחד עם מבחר מרשים של ספרים. כמו כן ניתן היה למצוא את כל סדרת "The Best Of" סדרת הספרים באנגלית עם המתכונים הנבחרים של השפים המפורסמים, ביניהם פייר הרמה, שני הכריסטופים, פיליפ קונצ'נטיני, קלייר היצלר ועוד. לא בדקתי מחירים.
  • עניין נוסף שקשור לקניות, ישנם דוכנים שמוכרים את כל הציוד מהתצוגה בסוף היום האחרון לקראת הפירוק (אני דיברתי עם נציגה בביתן של תבניות סיליקון, והיא אישרה בפניי שהיא מתכוננת למכור בסוף היום האחרון). מכיוון שלא נישארתי עד סוף התערוכה, לא בניתי על האופציה הזו, אבל אם אתם מתכננים להצטייד בחומרי גלם ובציוד, כדאי לכם לבדוק את האופציה כבר בתחילת הסיור שלכם בתערוכה. סיפרו לי שבשנים קודמות הציוד שנמכר, נמכר בהנחה, אבל אני לא יודעת אם זה באמת המצב, ואם יש בכלל מקום להתמקח או לנהל מו"מ.

ללא גלוטן

באופן כללי, הרגשתי שהרבה מאד יצרנים מודעים לנושא ולדרישה של לקוחות לקבל מוצרים ללא גלוטן.

  • חברת Planet Glace שמספקת חומרי גלם לתעשיית הגלידה, ומוכרת גם מגוון עצום של גביעים מוכנים, מתכננת לצאת בקו של גביעים ללא גלוטן, לאור הביקוש הרב
  • נציגת חברת FOLION שמייצרת מעין לדר דקיק מפירות וירקות אמרה לי שכל המוצרים שלהם ללא גלוטן
  • המוכרת בחנות של Deco Relief אמרה שכל תמציות הטעם והצבעים שלהם ללא גלוטן. היא גם נתנה לי את כרטיס הביקור שלה ואמרה שתוכל להעביר לי באימייל העתק של האישורים

בנוסף למוצרים, הגעתי די במקרה להדגמה של אפיית לחם ללא גלוטן. ההדגמה היתה כזו שאורגנה על ידי התערוכה, באחד המתחמים המיועדים לכך, ולא בביתן של אחת החברות. השף שהדגים – חוויאר סטראק, הוא שף מדהים, שהגיע לתחום אלרגיות המזון (ובמיוחד פיתוח מתכונים ללא גלוטן וללא לקטוז) כתוצאה ממקרה של צליאק במשפחה. כל המתכונים שלו מתבססים על קמחי מקור בלבד. בתום ההדגמה, רכשתי ממנו דיסק עם הספר שלו (ספר בן 350 עמודים!) ובו מתכונים שנראים מופלאים ומבטיחים. כבר מזמן רציתי להכנס קצת יותר לעומק לתחום קמחי המקור (ולמי שלא מצוי בעניינים – ערבוב עצמי של קמחים שונים כגון – אורז, חומוס, עדשים וכו'). בספר יש הסברים מפורטים על כל קמח וקמח, ומה התכונות והתרומה שלו לכל מאפה ומאפה. אמנם הכל בצרפתית, אבל נוכחתי לדעת שאני מתמודדת בהצלחה רבה עם האתגר. אז זה הפרוייקט שלי לחודשים הקרובים…

חוויאק סטראק - שף מומחה למתכונים ללא גלוטן
חוויאק סטראק – שף מומחה למתכונים ללא גלוטן

 מוצרים חדשים שאהבתי ומוצרים שמחפשים נציג בארץ

  • So Good Expresso – מאז פג תוקף הפטנט של חברת נספרסו, רבים נכנסים לתחום הקפסולות המותאמות למכונות של נספרסו. גם בארץ אנו עדים לנסיונות כאלו ואחרים לייצר קפסולות קפה.
    מה שאהבתי בקפסולות של So Good, הוא האיכות של הקפסולות, עשויות מחומר מתכתי ואיכותי (דומה מאד לקפסולות המקוריות של נספרסו), ואף טיפת ריח לא זולגת מהן.
    טעמנו בדוכן שני טעמים וקיבלנו ערכת טעימות הביתה. טעם האינטנס לא רע בכלל, וטעם אגוזי הלוז מעולה (לאוהבי ז'אנר הקפה "בטעמים").
    מבחינת תמחור, המחיר אחיד לכל הטעמים ודומה מאד למחיר של הקפסולות הזולות של נספרסו. לדברי היזמים איתם דיברתי, פולי הקפה מגיעים ממקומות שונים, אבל כל תהליך הייצור, המוקפד מאד יש לומר, מתבצע בצרפת. ניכר שיש השקעה רבה במיתוג ובאריזה של המוצר.
    הם ישמחו למצוא מפיץ למוצרים שלהם בארץ. ניתן לקבל בפנייה ישירה אליי פרטי התקשרות של הבעלים.
  • Folion – יצרנית יריעות דקיקות (מעין לדר) של פירות וירקות. המוצר מדהים ביופיו – כמו דף ג'לי שקוף עם הצבע והטעם המקורי של הפרי או הירק ממנו נוצר. טעים. זה מסוג המוצרים שמאפשרים לכל שף וקונדיטור לשלבם בתוצרים הסופיים שלהם בצורה הכי יצירתית שיש. מוצר בהחלט איכותי, מגניב ומיוחד. לדברי הנציגה, המוצר כשר וללא גלוטן, וניתן להמציא את התיעוד הנדרש, במידת הצורך.
    מחפשים מפיץ או נציג בארץ. ניתן לקבל בפנייה ישירה אליי פרטי התקשרות רלוונטיים.
  • One Way – הנה חברה מובילה לייצור שקיות זילוף איכותיות וחזקות, המיוצגות בארץ על ידי "מר קייק".
    בתערוכה הם הציגו מוצר חדש, שימושי ומלהיב – שקיות זילוף קטנות המצויידות בפייה דקיקה המאפשרת לצייר ולכתוב עם תוכן השקית (קרם, זיגוג, שוקולד מומס וכו'), ממש כמו עם עט. הפייה גם מצויידת במכסה קטן, כך שניתן לשמור את הקרם ללא סכנה שייזל בין ציור אחד למשנהו. אני כבר הצטיידתי בשתי חבילות שכאלה והעברתי את המידע למארק אטאלי. מקווה מאד שבקרוב ניתן יהיה לרכוש אותן במר קייק.
    עדכון – בתאריך 23.2.16, יומיים בלבד לאחר פרסום הפוסט, מארק הודיע לי שכבר הזמין את המוצר.
שקיות לזילוף עדין ולכתיבה של One Way
שקיות לזילוף עדין ולכתיבה של One Way

 

  • שוקולד Weiss המופץ לאחרונה בארץ על ידי חברת ריסטרטו. מדובר בשוקולד צרפתי משובח. בתערוכה הם השיקו מוצר חדש ומהמם, שפשוט אי אפשר להבין איך לא חשבו עליו קודם – פרלינה שומשום. מדובר בחלבה נוזלית סופר משודרגת, באיכות צרפתית. כשנציג החברה שמע שאני מישראל, הוא מייד ביקש לערוך לי מבחן טעימה, ולדעת אם אני מזהה את הטעם. לקח לי כמה שניות, אבל זיהיתי את בת הטעם של טחינה. הוא סיפר לי כיצד הם קולים את השומשום "חזק חזק" בדיוק למידה הנכונה, ואז מייצרים ממנו פרלינה כפי שמכינים מאגוזי לוז או שקדים.
    בשיחה עם מור, האחראית על תחום הקונדיטוריה בריסטרטו, הבנתי שהמוצר כבר נמצא ונמכר בארץ. רוצו לחפש אותו, ואל תשכחו להגיד למור שאני שלחתי אתכם.
    המוצר טעים בצורה בלתי רגילה ואני צופה לו עתיד גדול בתחום הקונדיטוריה בכלל ופה בארץ בפרט – הוא מאד מאד מתאים לכל מה שאנחנו מכינים עם חלבה.
  • Zenat – מיצי בריאות טבעיים בבקבוק. המוצר הינו מוצר בוטיק הנמכר רק במעדניות ובמסעדות, ולא ברשתות השיווק הרגילות.
    טעמנו את האגס-ספירולינה שהיה מעולה. כיף לדעת שיש משקה קל בבקבוק שמכיל אך ורק דברים טבעיים, שהוא בריא וגם טעים

 

 

מיצי בריאות טבעיים
מיצי בריאות טבעיים

כל המי ומי…

כפי שאתם יכולים לתאר לכם, כל המי ומי בעולם הקונדיטוריה נקבץ ומגיע לתערוכה בסדר גודל שכזה.
כמות ה – M.O.F ים שמסתובבים שם לא תיאמן.
אני פגשתי שניים מהמורים שלי:
את Angelo Musa שהוא אלוף עולם בפטיסרי ו- M.O.F

אנג'לו מוסה ואני
אנג'לו מוסה ואני

ואת כריסטוף אדם, הגאון של האקלרים שגם אצלו למדתי

כריסטוף אדם ואני
כריסטוף אדם ואני

כמו כן "קלטתי" בזוית העין את אלוף העולם הנוכחי בפטיסרי, חבר בנבחרת האיטלקית, עבורה הוכנו כל התבניות המגניבות של סילקומרט (אלה שאת אריזתם מעטרת מדליית זהב)

Fabrizio Donatone אלוף העולם הנוכחי בפטיסרי
Fabrizio Donatone אלוף העולם הנוכחי בפטיסרי

ואם כבר באלופי עולם עסקינן, קבלו את מתיו בלנדין שזכה באליפות במדי נבחרת צרפת בשנת 2013

מתיו בלנדין אלוף העולם בקונדיטוריה 2013 מדגים בביתן של בראבו
מתיו בלנדין אלוף העולם בקונדיטוריה 2013 מדגים בביתן של בראבו

ויטרינות

את החלק הטוב שמרתי לסוף, הדבר הכי מדהים בכל התערוכה, הוא ההשקעה בויטרינות. אתן לתמונות לדבר בעד עצמן…

מקווה שהצלחתי להעביר לכם ולו במעט את תחושת ההתעלות שחשתי במהלך ביקורי בתערוכה.

להתראות ב- Europain 2018!

 

השאר תגובה

Powered by WordPress.com.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר ניחוח לישה

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא