הגידו כן ל- Europain, חלק א'

קינוחים אישיים בתערוכה
קינוחים אישיים בתערוכה

הכל התחיל לפני למעלה משנה וחצי, כששמעתי לראשונה על סאלון השוקולד בפריז. ממש רציתי לבקר בסאלון של 2014 ואיכשהו, לא הסתייע.
החלטתי לנסות את מזלי ולהגיע לסאלון של 2015, וככל שבדקתי והעמקתי בנושא, התברר לי שהסאלון הוא בכלל לא הדבר האמיתי.
הדבר האמיתי הוא תערוכת Europain לעולם הקונדיטוריה והאפייה הנערכת אחת לשנתיים בחודש פברואר בפאתי פריז.

לא אלאה אתכם בפרטים על התחקירים, ההכנות, הקומבינות וההערכות בבית.
רק אסכם ואומר שאור ליום שישי, ה- 5.2.16 כבר ישבתי לי בניחותא בטיסת אל-על לפריז, בלווית אהוב ליבי. השארתי מאחור את ילדיי האהובים, בידיים הכי מסורות שיש, ונפרדתי בשמחה ממטלות האמהות והבית לכמה ימים של התמסרות מוחלטת לתחביב המתוק, המופלא, המרתק והטעים ביותר שיכולתי לבחור לעצמי – תחום הקונדיטוריה והאפייה.

בשל אילוצים כאלה ואחרים, לתערוכה הוקדשו 2 ימים מלאים, אשר אפשרו לי בהחלט להספיק לראות, להנות, להפגש ולהתרשם.
אם היה ברשותי יום נוסף הייתי יכולה למלא אותו ללא שום בעייה, בצפייה בתחרויות הרבות המתנהלות במקביל לאורך כל ימי התערוכה, בהשתתפות בהדגמות ובהרצאות המתקיימות לאורך כל היום בנושאים שונים ומגוונים וכמובן בשיטוטים נוספים בשטח התערוכה והעמקת ההיכרות שלי עם המוצרים והשירותים המוצגים בה.

מפאת הכמות העצומה של המידע והתמונות, חילקתי את הפוסט לשני חלקים, החלוקה הינה שרירותית לחלוטין, ושני החלקים מעניינים באותה מידה בדיוק.

שמחה לשתף אתכם בהתרשמות ובחוויה שלי.

שני הדברים הראשונים שבולטים לעין אחרי שיטוט ממש קצר בתערוכה הוא הגודל הפיזי וכמות ההשקעה העצומה במתחמי התצוגה.
חלק לא מבוטל מהמציגים הן חברות ענק שבנו מתחמי תצוגה אדירים, הקימו מטבחים, שטחי אירוח, דלפקים ומקררי תצוגה מרהיבים ביופיים. בכל מתחם כזה מועסקים עשרות אנשים – החל בטובי האופים והקונדיטורים שעוסקים באפייה ובהכנות קולינאריות על פי אופייה של החברה המציגה, דרך אנשי מכירות ושיווק וכלה במלצרים ונותני שירות כאלה ואחרים.

הדבר השני שמסתמן אחרי שיטוט קצת יותר ארוך, (ויציאה מההלם הראשוני – ותאמינו לי, זה הלם. ביקרתי בתערוכות רבות בחיי בארץ ובחו"ל, אך מעולם לא ראיתי תערוכה כל כך מושקעת, תוססת, מעוצבת וצבעונית כמו התערוכה הזו), הוא החלוקה לקטגוריות של המציגים: ציוד כבד, בינוני וקטן, טכנולוגיה, חומרי גלם, חומרי אריזה, ציוד לתצוגה, בתי ספר ועוד.

עיצוב

כפי שכתבתי בהקדמה, ההשקעה בבנייה ובעיצוב של הביתנים מדהימה. הנה כמה דוגמאות להשקעה בעיצוב, גם בביתנים של המציגים הקטנים:

איזה בר מגניב...
איזה בר מגניב…

ציוד וטכנולוגיה

חלק נכבד מהתערוכה מוקצה למיכון, ראיתי שם מלושים ומיקסרים בגודל של ג'קוזי לחמישה אנשים, חדרי קירור שלמים, אינספור תנורים ומכונות אוטומטיות כמעט לכל דבר.

מה שעניין אותי במיוחד, הוא המיכון של מרבית התהליכים לקונדיטוריה. מכונות זילוף מדהימות, לכל סוג של מאפה מזולף – מקרונים, פחזניות, אקלרים, עוגיות ועוד.

מכונות להכנת קרמים מכל הסוגים ובכל הצורות, כולל חימום, קירור, התרעות על טמפרטורות ועוד. דוגמה אחת היא מכונה שמכינה קרם פטיסייר, זיגוגים שונים וגם גלידות. מדהים!

מכונה להכנת קרמים וגלידות
מכונה להכנת קרמים וגלידות

המכשיר האחרון שהגניב אותי, הינו מדפסת שמדפיסה ישירות על דברי המאפה, החל מעוגות שלמות וכלה במקרונים. היא בעלת משטח עם גובה מתכוונן להתאמה לגובה המאפה. באמת מגניב ומקורי.

חמרי גלם

גם בתחום זה – פשוט טירוף מערכות. לתחום אפיית הלחם המון המון טחנות קמח, כל אחת טוענת שהקמח שלה המשובח ביותר ונעזרת במיטב האופים והציוד על מנת להנפיק את הלחמים הטעימים ביותר, עם הקרום הפציח ביותר וכמובן, איך לא, המקושטים ביותר.

בתחום הקונדיטוריה ישנם מציגים של כמעט כל חומר גלם אפשרי. הבולטות שבהם כמובן חברות השוקולד, הגדולות והקטנות. ראיתי גם חברות המייצרות אבקות וצבעים למיניהם, קישוטי שוקולד מוכנים, בצק סוכר, פירות יבשים קונבנציונאלים, פירות מיובשים בהקפאה ועוד. אלה רק מעט מהדוגמאות:

בתי ספר

כמובן שכל בתי הספר שמחשיבים את עצמם הציגו בתערוכה. אני ראיתי את הביתנים של:
Lenotre
Le Cordon Bleu
ENSP – בית הספר של אלן דוקאס
לכולם היו ביתנים יפים ומרשימים.
הגדיל לעשות Ecole Bellouet Conseil שהעמיד בביתן השחור והמעוצב שלו מורים שיצרו לאורך כל היום יצירות אמנות בשוקולד ובסוכר, כמו הפלמינגו היפיפה הזה, שהתמזל מזלי לעבור ליד הדוכן ממש בשלבי ההרכבה הסופיים שלו, כך שזכיתי לראות את היצירה המוגמרת במלוא הדרה.

פלמינגו מסוכר בדוכן של Ecole Bellouet Conseil
פלמינגו מסוכר בדוכן של Ecole Bellouet Conseil

כאן אני עוצרת, כי באמת יש עוד המון המון מידע, תמונות ונושאים מעניינים ויפהפיים.
להתראות בחלק ב'!

 

4 thoughts on “הגידו כן ל- Europain, חלק א'

Add yours

השאר תגובה

Powered by WordPress.com.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר ניחוח לישה

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא