עוגות וקינוחים לפסח – חלק ב׳

עבר זמן מאז עלה לאויר המקבץ – עוגות וקינוחים לפסח חלק א׳, וכפי שהבטחתי, מפרסמת עכשיו את חלק ב׳. אפשר להגיד שאצלי (כמעט) פסח כל השנה… כל מתכוני העוגות והעוגיות בבלוג (למעט עוגות השמרים), מבוססים על קמחים רב תכליתיים ללא גלוטן, שבאופן טבעי גם כשרים לפסח.

היה קשה למיין ולבחור, כי ״כולם היו בניי״ – כל מתכון שאני מפרסמת בבלוג יקר לליבי ואני משקיעה אנרגיה במחשבה, תכנון, ביצוע, צילום, כתיבה ופרסום. ובכל זאת בחרתי למקבץ הזה שמונה מתכונים מדהימים, טעימים, מרשימים, חגיגיים ומגוונים. כל אחד ואחד מהם יהיה בוודאות ״מסמר הערב״ והכוכב של הארוחה.
כולם ללא גלוטן, יש מתכון אחד טבעוני, אחד פרווה במקור ושניים עם גירסת פרווה משגעת (בה ההמרה לפרווה אינה מורגשת כלל וכלל). ויש גם שני מתכונים ל״אשכנזים״ – ללא קטניות.

כאן ניתן למצוא את כל מתכוני הפסח של ניחוח לישה

מזל שפסח נמשך שמונה ימים, כולל ערב החג, כך שתוכלו להכין את כל המתכונים מהפוסט הזה במהלך החג.

לפני שמתחילים – בואו לבקר אותי בדף הפייסבוק של ניחוח לישה או בקבוצה שלי – ״טעים״. מוזמנים גם להעלות תמונות ולתייג את חשבון האינסטגרם שלי…

טארטלט שוקולד בננה

עוגה יפהפיה שיכולה להגיע בצורת טארטלטים אישיים או טארט אחד גדול. העוגה נוצרה בהשראת השף התותח Luc Debove (שהוא M.O.F ושאותו פגשתי בתערוכת יורופאין בשנת 2018), והיא מורכבת מקלתית בצק פריך שוקולד, גנאש מוקצף של שוקולד מריר, נוגטין שבבי קקאו ובננות מיובשות, וג׳לה בננות. השילוב הפופולרי והסופר מוצלח של שוקולד ובננה בא בעוגה הזו לידי ביטוי בשיא. יש גם גירסת פרווה.
קישור למתכון טארטלט שוקולד בננה.

טארט שוקולד בננה
טארט שוקולד בננה – הגירסה החלבית

טארט לימון בעיצוב פרוע

טארט לימון במבנה קלאסי עם טעמים מעט שונים. קלתית בצק פריך שקדים, קרם לימון קטיפתי עם נגיעות פומלה ותפוז, קוויאר לימון ועיטור פרוע של מרנג אפוי בניחוח טונקה וקליפת לימון. קינוח קליל לסיום ארוחת הסדר הכבדה, ובכלל לאירוח במהלך החג.
קישור למתכון טארט לימון בעיצוב פרוע

טארט לימון של ניחוח לישה

עוגת גבינה טרופית

העוגה הזו מהווה קישוט בפני עצמו לשולחן החג, והיא תשאיר את הטועמים פעורי פה (תרתי משמע) גם לפני הטעימה וגם אחרי. בסיס של עוגת ספוג עסיסית מעושרת בקוקוס, מלית גבינה קרה עשירה וחמצמצה בזכות השימוש בגבינת שמנת, וג׳לי בשלושה טעמים – מנגו, פסיפלורה וקוקוס. חתיכות הג׳לי הגיאומטריות נמצאות גם בתוך העוגה וגם מעטרות את פניה.
קישור למתכון עוגת גבינה טרופית.

פבלובה ליצ׳י חגיגית

פבלובה לבנה וחגיגית בעיצוב מרהיב – בסיס מרנג אפוי במילוי קרם פטיסייר וניל קלאסי, ג׳לי ליצ׳י, קוביות ליצ׳י, אופציה לליבה כדורית של ג׳לי פטל-אוכמניות שמהווה נקודת צבע מרהיבה בזמן החיתוך, ובציפוי קצפת מסקרפונה וניל במתיקות מעודנת.
גם מרשים וגם טעים. הקינוח המושלם לחג.
קישור למתכון פבלובה ליצ׳י חגיגית.

רולדת פירות יער וקוקוס

קינוח מרשים ביותר של מרמלדת פירות יער שבתוכה מגולגל ממתק קוקוס. אפשר לומר שזו המקבילה המפונפנת והמפוארת (על סטרואידים) של ממתק הקוקוס הורוד הנחות. הקינוח טבעוני במקור. אין ספק שאם הוא יוגש לשולחן הוא הראשון שכולם יושיטו אליו את ידם, גם אוכלי כל.
קישור למתכון רולדת פירות יער וקוקוס.

רולדת פירות יער וקוקוס

עוגת שוקולד, מוס חמאת בוטנים ופצפוצים מקורמלים

עוגה מדהימה על פי מתכון של השף דומיניק אנזל האהוב עליי במיוחד. בסיס של פצפוצי אורז מקורמלים ומצופים בשוקולד. גם אם אתם לא מתכוונים להכין את העוגה, את השיטה של קירמול פיצפוצי האורז והציפוי שלהם בשוקולד את חייבים להכיר, גם כקינוח בפני עצמו, וגם כבסיס לקינוחים אחרים, במיוחד בפסח. הוא מהמם ברמות אחרות. מעל הבסיס הזה יש שכבה נדיבה של מוס חמאת בוטנים חלומי ומעל הכל – ציפוי שוקולד עשיר. את העוגה ניתן להכין בתבנית מעוצבת כמו בתמונה, או בתבנית עגולה רגילה. העוגה הזו כל כולה ״פסח״ – בוטנים, פצפוצי אורז ושוקולד, ויש גם גירסת פרווה מטורפת.
קישור למתכון עוגת שוקולד, מוס חמאת בוטנים ופצפוצים מקורמלים.

עוגת שוקולד, מוס חמאת בוטנים ופצפוצים מקורמלים
עוגת שוקולד, מוס חמאת בוטנים ופצפוצים מקורמלים

טירמיסו קלאסי

טירמיסו קלאסי בטעמי קפה, מסקרפונה וליקר אמרטו, עם סיומת קלה של אבקת קקאו מרירה. זה קינוח שניתן להכין ב״גירסת בזק״ בעשר דקות, או בגירסה מושקעת יותר עם בישקוטים תוצרת בית – בישקוטים מקמח תפוחי אדמה, ללא קטניות, גירסה שמתאימה גם ל״אשכנזים״, ועם קרם גנאש מוקצף עשיר של שוקולד לבן וקפה. טירמיסו הוא מסוג הקינוחים שתמיד, תמיד, תמיד שמחים לנעוץ בו כפית בסיום הארוחה.
קישור למתכון טירמיסו קלאסי.

טירמיסו קלאסי
טירמיסו קלאסי

עוגיות קוקוס הולנדיות

פסח זה לא פסח בלי עוגיות קוקוס. והעוגיות האלה הן לא סתם עוגיות קוקוס, אלה עוגיות הולנדיות שנקראות מקרון והמרקם שלהן יוצא דופן ולא דומה לשום עוגיית קוקוס אחרת. הן פריכות וזהובות מבחוץ ורכות, עסיסיות ונימוחות מבפנים הודות לטכניקה מדהימה של חימום מקדים של הבלילה. ואם כל זה לא מספיק – הן מפיצות ניחוח מדהים של קוקוס, וניל ולימון ומכינים אותן בקלי קלות, בקערה אחת, ללא צורך במיקסר.
קישור למתכון עוגיות קוקוס הולנדיות.

עוגיות קוקוס הולנדיות
עוגיות קוקוס הולנדיות

מאחלת לכולם חג שמח וטעים במיוחד.

2 thoughts on “עוגות וקינוחים לפסח – חלק ב׳

Add yours

השאר תגובה

Powered by WordPress.com.

Up ↑

לגלות עוד מהאתר ניחוח לישה

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא